מהי ביוסינתזה

ביוסינתזה כצורה של פסיכותרפיה, היא תהליך טיפולי המזהה את הייחודיות של הפרט ואת המגוון הרחב של דרכי התפיסה וההבעה המונחות ביסוד של עיצוב העצמי שלו.

פסיכותרפיה בגישת הביוסינתזה פותחה על ידי ד"ר דוד בואדלה לפני למעלה מ -45 שנה, היא גישה טיפולית ייחודית המשלבת בין המימדים הפיזי, הפסיכולוגי והרוחני של החוויה האנושית. ביוסינתזה שפירושה אינטגרציה של חיים, מוכרת ברחבי העולם על ידי מוסדות וארגונים מקצועיים ונלמדת ביותר מ – 20 מדינות.

ביוסינתזה התהוותה מתוך הזרם ההומניסטי בפסיכולוגיה ומשלבת אלמנטים של פסיכותרפיה התייחסותית ופילוסופיות מהמזרח. הגישה מדגישה את חשיבותו של קשר ההרמוני בין הגוף לנפש, וכיצד טיפוח קשר זה יכול לקדם ריפוי, טרנספורמציה והתפתחות אישית.

בהתבסס על מודל אמבריולוגי (החיים ברחם), הביוסינתזה רואה בחיים לפני הלידה בסיס להבנת בריאות וחולי. שלושה זרמים של אנרגיית חיים האחראים על תנועה, קוגניציה ורגשות, המתפתחים בשלבי החיים המוקדמים ומשמשים אבני הבניין הפיזיים והנפשיים להתפתחות האנושית. בריאות גופנית ונפשית נובעת מיחסי גומלין הרמוניים בין זרמים אלה, בעוד חסימות ופיצולים יוצרים הפרעות ומצבים נוירוטיים. בנייה של גשרים מחודשים בין זרמים אלה מקדמת בריאות ורווחה.

פסיכותרפיה בגישת ביוסינתזה שואפת לשפר את המודעות העצמית, הוויסות הרגשי והרווחה הכללית על ידי התייחסות להיבטים הפיזיים, הפסיכולוגיים והרוחניים של החוויה של האדם. בטיפול משולבים זה בזה ערוצים מילוליים וחווייתיים, תוך שימוש בטכניקות כגון נשימה מודעת, מדיטציה, מיינדפולנס, מגע, תנועה מודעת, סימולציה ועבודה השלכתית, לצד שיחה ועיבוד. מחקרים עדכניים במדעי המוח תומכים בהשפעה ההדדית של חשיבה קוגניטיבית, תפיסה וחוויה גופנית, ומדגישים את החשיבות של שילוב היבטים פיזיים חווייתיים להצלחת התהליך הטיפולי.

גישה ייחודית זו מאפשרת למטפלים לעסוק בתהליך התפתחותי עם המטופלים המשלב הבנה קוגניטיבית, חיבור רגשי וחוויה גופנית. על ידי עבודה בהקשר גוף-נפש, ביוסינתזה מסייעת לאנשים להיות מודעים יותר לתחושות הגוף, לחוויות הרגשיות ולדפוסי החשיבה שלהם, מה שמוביל להבנה, ריפוי, צמיחה אישית וקשר מטיב יותר עם עצמך ועם העולם.

דניאל סלומוביץ'

מנחה, מדריכה ומטפלת בתל אביב

חווה עלי

מנחה, מדריכה ומטפלת בתל אביב ובקיבוץ נחשון

דילוג לתוכן