לימודי פסיכותרפיה גופנית

התוכנית להכשרת מטפלים

המרכז לביוסינתזה בישראל בשיתוף קמפוס ברושים באוניברסיטת תל אביב מקיימים תוכנית ייחודית להכשרת מטפלים בביוסינתזה - פסיכותרפיה גופנית. התוכנית פועלת עפ"י קודים, תכנים ודרישות שנקבעו במכון הבינלאומי לביוסינתזה בשוויץ. את תוכנית הלימודים מלווה צוות מנחים מוסמך, חלקם מומחים בינלאומיים, כולם בעלי ניסיון מקצועי עשיר בתחום הטיפול ובהוראה.

.

משך הלימודים:

תוכנית ההכשרה מורכבת משני שלבים וכוללת ארבע שנות לימוד אקדמיות ב 1,800 שעות לימוד:

לימודי ליבה - נפרשים על פני שנתיים וחצי וכוללים את הבסיס התאורטי, הידע המקצועי, פיתוח מיומנויות טיפוליות והתנסות מעשית בטיפול. כמו כן, לימודי הליבה כוללים את חטיבת לימודי התשתית בפסיכולוגיה.

לימודי התמחות - עם סיום לימודי הליבה הסטודנט מתחיל לעבוד כמטפל מתמחה בפסיכותרפיה גופנית בשיטת הביוסינתזה. ההתמחות נפרשת על פני שנה וחצי וכוללת בניית הזהות הטיפולית של הסטודנט בעזרת התנסות מעשית בטיפול, הדרכה קבוצתית ופרטנית, לימוד תאורטי של המעשה הטיפולי בביוסינתזה וקורסי התמחות מיוחדים.

 

תעודה:

תעודת מטפל בביוסינתזה מטעם המכון הבינ"ל לביוסינתזה וקמפוס ברושים, ביה"ס להסמכות והכשרת מטפלים, המועדון לספורט באוניברסיטת תל-אביב, תוענק לבוגרי תוכנית הלימוד.

.

תנאי קבלה:

מוזמנים להגיש מועמדות בני 28 לפחות בעלי תואר ראשון או נסיון חיים שווה ערך.

המועמדים יוזמנו לקחת חלק במבחן התאמה ולראיון אישי.

.

מסלול הלימודים:

קורס ההכשרה הבסיסי:

בקורס נלמדים עקרונות ותיאוריה של פסיכותרפיה גופנית, הבסיס המדעי והפילוסופי, ושיטות הטיפול בביוסינתזה. המסלול מדגיש את התהליך וההתנסות האישיים, כמו גם את ההכשרה והתרגול כפסיכותרפיסט. הקורס נמשך 3 שנים וכולל את 12 הנושאים העיקריים בביוסינתזה ואת התיאוריות, הכלים והתרגולים התואמים עבור כל נושא.

 

חטיבת לימודי תשתית בפסיכולוגיה: 

קורסי מבוא בפסיכולוגיה המועברים על ידי אנשי מקצוע בכירים וברמה אקדמית. קורסים אלו הינם חלק אינטגראלי מתוכנית ההכשרה.

מבוא לפסיכולוגיה: הקורס מפגיש את הסטודנטים עם מושגי יסוד בפסיכולוגיה המודרנית, ומאפשר מבט כולל על מגוון תפיסות וגישות בפסיכולוגיה כמו גם מציג את תחומי העיסוק השונים בפסיכולוגיה.

פסיכולוגיה התפתחותית: הקורס מציג את שלבי ההתפתחות של האדם העוברות ועד מוות ועוסק בשינויים ההתפתחותיים החלים במהלך החיים במגוון נושאים ובהם: התפתחות מוטורית, קוגניטיבית, חברתית, רגשית, מוסרית, ועוד.

תיאוריות אישיות: הכרות עם תיאוריות דינמיות מובילות וזרמים מרכזיים בתפיסת האישיות של האדם. בקורס תינתן סקירה על התאוריה הפסיכואנליטית של פרויד וממשיכיו, הניאו-אנליטיקאים- פסיכולוגיית האני ותאוריית יחסי אובייקט, הזרם האקזיסטנציאליסטי, פסיכולוגיה טראנס פרסונאלית, ותיאוריות הומניסטיות.

הפיזיולוגיה של ההתנהגות: קורס העוסק בתשתית הפיזיולוגית, ביולוגית,  גופנית לתופעות התנהגותיות שונות כמו: מערכות העצבים ותפיסה, המערכת המוטורית ואופני התנהגות, מערכת העיכול ורגשות, המערכת האנדוקרינית ומצבי רוח.

פסיכופתולוגיות: הכרת הפרעות הנפש השונות, סוגיהן, אפיוניהן ואופן אבחנתן. סקירת תיאוריות העוסקות בנסיבתיות ההפרעות.

פסיכופרמקולוגיה: הכרות עם ההתמחות הרפואית הפסיכיאטרית – אבחון וסיווג (DSM), הכרות עם הקבוצות הראשיות של האבחנות הפסיכיאטריות, הבנת הבסיס להתערבות פרמקולוגית בהפרעות פסיכיאטריות. סקירת הקבוצות העיקריות של התרופות הפסיכיאטריות, מנגנוני פעולה ותופעות לוואי.

 
קורסי בחירה:

מקצוע העשרה - קורס לבחירה מתוך מגוון קורסי התפתחות אישית המועברים בקמפוס ברושים: צ'י קונג, טאי צ'י, יוגה, קראטה טיפולי, ריקודי בטן ועוד.

 

חטיבת לימודי הליבה – מבנה ונושאי לימוד

שנה א' - יסודות

שנה זאת מתמקדת בהקניית ידע והבנת היסודות האישיים. בהתארגנות האנושית והאישית של האדם, ובהכרת הכלים הבסיסים בעבודתנו בביוסינתזה. נכיר את אבני הבניין של האדם במישורים הגופני, רגשי ומחשבתי לפי תפיסת הביוסינתזה. נלמד את הבסיס התיאורטי  של שפת הטיפול , הגישות השונות, והכלים המרכזיים.

שנה ב' – התפתחות הזהות העצמית

שנה זאת מתרכזת בלימוד שלבי ההתפתחות הנפשיים והגופניים של האדם. מנגנוני ההגנה השונים של האופי ודרכי העבודה הטיפולית בהם. נלמד לטפל במרכזים האנרגטיים שלאורך הגוף. הדגש בשנה זו הוא על פיתוח היכולת של האדם להיות בקשר אמיתי, אמפטי וקרוב מבלי לאבד את עצמו.

שנה ג' סמסטר א'– חזון, פוטנציאל ומימוש

בשנה זאת מוזמן הסטודנט לבחון מה הם איכויותיו ומשאביו וכיצד הם באים לידי ביטוי בעולם, במישורים האישי והמקצועי. שנה זאת קשורה לחכמה פנימית, לתפיסת האמת ולאתיקה האישית. אחד ההיבטים המרכזיים של שנה זו הוא אופן ביטוי ומימוש הפוטנציאל האישי.

.

חטיבת ההתמחות - מבנה ונושאי לימוד

שנים - ג (סמסטר ב') ו ד – זהות המטפל

נלמדים העקרונות, הכלים ומבנה הטיפול. הדגש הוא על בניית הזהות של המטפל ע"י התנסויות בטיפול וצפייה, הדרכה ומשוב, הקניית תיאוריות והקניית כלים טיפוליים ייחודיים.

חטיבה זו מתמקדת בפרקטיקום בטיפול בביוסינתזה. הסטודנטים ילוו במהלך שנים אלו שני מטופלים לפחות, תוך הדרכה קבוצתית ואישית.

צוות בינלאומי של מנחים מומחים בביוסינתזה מצטרף לצוות המורים המקומי להנחיה של סדנאות נושא אינטנסיביות.

 

קורס ההכשרה מבוסס על האספקטים הבאים:

לימודי מקרים וסמינרים קליניים

הרחבה תיאורטית ומעשית של נושאים טיפוליים ייחודיים

הדרכה פרטנית וקבוצתית על מטופלים של המתמחים .

לימוד ופיתוח של סגנונות קשר טיפוליים

אבחון ואסטרטגיות שונות להתערבות טיפולית.

Please wait...
Press here to close